CrossFys Bloggen

Den ultimative Squat-guide (del 2): Sådan bliver du en bedre squatter!

I første del af denne artikel-serie om squat omhandlede, hvorfor alle ikke behøver squatte på samme måde. I denne anden del, kigger vi på hvordan du kan forbedre dine egne forudsætninger for at squatte.
Læs mere

Den ultimative squat-guide (del 1): Derfor skal folk squatte forskelligt!

Det er en udbredt misforståelse, at der kun findes én korrekt måde at squatte på. Faktum er at ikke findes en “one size fits all”, når det kommer til at squatte. Mennesker er bygget meget forskelligt og er udstyret med meget forskellige anatomiske forhold. Der er en række faktorer der determinerer, hvor bredt det giver mening at stå, hvor meget fødderne bør pege udad og hvor meget knæene skal vandre fremad og udad.
Læs mere

København – Skadesforebyggelse til CrossFittere

Vil du nå dine træningsmål i CrossFit uden at holdes tilbage af skader og skavanker? Så har du nu muligheden for at tilmelde dig “CrossFys Prehab Workshop” På Workshoppen vil blive gennemgået en masse praktiske værktøjer til at forebygge bla. skulder-, ryg og knæskader! På baggrund af en række simple screeninger vil du lære din…
Læs mere

Podcasts om Crossfit og skader!

Hos CrossFys har vi siden 2012 beskæftiget os med at hjælpe CrossFittere på alle niveauer med skadesbehandling, at holde sig skadesfri og blive endnu bedre CrossFittere. Medvirken i artikler og podcasts omkring CrossFit og skader I takt med at CrossFit’s popularitet er steget gevaldigt de seneste år, har CrossFys også oplevet at et stigende antal…
Læs mere

Hvordan kan man dyrke Crossfit og fortsat få stærkere ben trods knæsmerter?

Mange, der styrketræner eller dyrker CrossFit vil i perioder opleve, at træne over en overbelastningsgrænse, hvor en eller flere strukturer eller led kan begynde at give symptomer eller smerter.

Læs videre og find ud af mulighederne for hvordan man fortsat kan træne sine ben og dyrke CrossFit, hvis ens knæ begynder er blevet ømme eller begyndt at gøre ondt.

Læs mere

3 veje til sikkert at mestre Kipping pullups!

Dette er ca. 8 minutters læsning  omhandlende Kipping Pullups, hvordan du bliver god til dem, samtidig med at du minimere skadesrisikoen.

Læs mere